God Jul & Gott Nytt År!

Institutet Dans i skolan vill önska alla samarbetspartners, alla dansvänner och alla som dansar en God Jul och ett Gott Nytt År!

Det här var året då dansen flyttade utomhus och vi alla praktiserade dans på distans. För dans är livet och vi klarar oss inte utan dansen!

I denna pandemi har vi sett otaliga exempel på hur dansen har hittat ut och att människor har fortsatt att dansa, trots fysiska begränsningar och restriktioner.

Vi ser fram emot 2021 då vi hoppas att vi kan lämna pandemin bakom oss och kan träffas igen fysiskt för att dansa tillsammans var vi vill och hur vi vill! Vi hoppas kunna arrangera nästa Dans i skolan-biennal som är planerad till 19-20 maj 2021 i Piteå och att vi får möta många av er där!

Vi önskar alla ett riktigt Gott Nytt År 2021!

Cecilia Björklund Dahlgren
verksamhetschef för Institutet Dans i skolan och professor i danspedagogik vid Luleå tekniska universitet