Om Dans i skolan i Riksdagen

Institutet Dans i skolans verksamhetschef Cecilia Björklund Dahlgren talade i veckan i Riksdagshuset om Dans i skolan för alla!

Inbjuden av riksdagsledamot Anna Sibinska tillsammans med Anna Duberg, medicine doktor i hälsovetenskap, som talade om dansens effekter på psykisk ohälsa, Monica Milocco, konstnärlig ledare för Regionteater Väst Dans i Borås, som presenterade dansen ur ett historiskt perspektiv, presenterade Cecilia Björklund Dahlgren arbetet med dans i skolan för de riksdagsledamöter som deltog i mötet i Riksdagsbiblioteket och via länk på Zoom. Institutets styrelseledamot Elisabeth Sörhuus, seniorkonsult/rådgivare i skolfrågor, berättade om hur hon arbetade med att ha dans på schemat när hon var rektor för Hjulsta Skolor.

Hela föreläsningen finns att se här