Sommarkurs i dans i Piteå 17–20 juni

Kroppsmedvetenhet – glädje – fantasi – delaktighet och lärande

Danskurs för barn och ungdomar arrangeras i Danslärarutbildningens vackra danssalar på Musikhögskolan i Piteå veckan före Midsommar.

Ni får dansa varje dag från den 17/6 till den 20/6 och prova på, olika dansstilar, studera in danser och själva skapa dans.

Barn från 4–10 år dansar på förmiddagarna och de som är 11–15 år dansar på eftermiddagarna under ledning av Cecilia Björklund Dahlgren och danslärarstudenter från Danslärarutbildningen. Barn som går i förskola eller på fritids är också välkomna. Det går att komma med en hel grupp till Danskursen.

Den 20/6 avslutas danskursen med en gemensam dansföreställning när vi hyllar försommaren med vår dans.

Anmälan
Anmäl dig här så snart som möjligt då det är ett begränsat antal platser. Danskursen är kostnadsfri för barnen och ungdomarna. Information om vilken grupp och tid man kommer att ingå i får ni när ni anmält er. Anmäl er på www.dansiskolan.se.

Ladda ner informationsblad om sommarkursen.

Institutet Dans i skolan arrangerar Sommarkursen i dans i samarbete med Danslärarutbildningen vid Luleå tekniska universitet.

VÄLKOMNA!

Kontakt
Cecilia Björklund Dahlgren, professor i danspedagogik vid Luleå tekniska universitet och verksamhetschef för Institutet Dans i skolan, cecilia.dahlgren@dansiskolan.se