Dans i förskolan, estetik, identitet och hälsa – en film om hur dansen tar plats i förskolan!

Under våren har Skolverket, Sveriges Kommuner och Regioner tillsammans med Institutet Dans i skolan producerat en film som presenterar dansen som uttrycksform i förskolan. Filmen "Dans i förskolan – estetik, identitet och hälsa" presenterar hur dans i förskolan kan gå till i förskolan Bergatrollet i Västerås och i Kiruna sameskolas förskola där barnen regelbundet får möjlighet att möta dansen som konstform, utvecklas, lära och må bra. Samtidigt får förskolepersonalen inspiration och kompetensutveckling.

– Vi dansar där vi är!, säger Malin Kedborn, förskollärare vid Bergatrollets förskola i Västerås,.

Se filmen som kommer att spridas i hela landet efter sommarledigheterna, glad sommar!